Vilniaus Vladislavo Sirokomlės gimnazija

M. K. Čiurlionio įkvėpti

2025-ieji Lietuvoje paskelbti Mikalojaus Konstantino Čiurlionio metais. Šia ypatinga proga mūsų pradinių klasių mokiniai lietuvių kalbos pamokų metu leidosi į dviejų mėnesių kūrybinę kelionę „Čiurlionio įkvėpti“. Projekto metu jie susipažino su šiuo iškiliu menininku, tyrinėjo jo paveikslų paslaptis, klausėsi įkvepiančios muzikos. Įvairiose veiklose vaikai ne tik gilino žinias apie Čiurlionį, bet ir patys kūrė, improvizavo, eksperimentavo bei bendradarbiavo.
  Pirmokai susipažino su M. K. Čiurlioniu kaip su kompozitoriumi ir dailininku. Dirbdami grupėse jie atkoduodavo paveikslų pavadinimus, pasitelkdami abėcėlę. Ši veikla skatino ne tik meninį pažinimą, bet ir lavino kalbinius bei bendradarbiavimo įgūdžius.
  Antrokai leidosi į Čiurlionio kūrybos interpretacijas: vieni klausėsi simfoninės poemos „Jūra“, piešė jūros bangas ir jas imitavo judesiu, kiti susipažino su paveikslais „Pilies pasaka“ ir „Karalių pasaka“. Kūrybiniame procese vaikai tyrinėjo piešimo technikas, eksperimentavo ir, svarbiausia, mėgavosi pačiu kūrybos džiaugsmu.
  Trečių klasių mokiniai turėjo unikalią galimybę pasinerti į virtualią realybę. Edukacijos metu jie žiūrėjo animacinį filmą „Kas tu, Kastuk?“, kuriame apie menininko gyvenimą pasakojo jo žmona Sofija, o vėliau dalyvavo interaktyvioje kelionėje „Pasaulių sutvėrimas“, kurioje galėjo tiesiogiai sąveikauti su Čiurlionio kūryba. Po peržiūros mokiniai dalijosi įspūdžiais, o patirtus įspūdžius perteikė piešiniuose ir rašytinėse mintyse.
  4 klasių mokiniai vykdė nuoseklų, kelių etapų projektą. Kovo 12 dieną jie lankėsi Nacionaliniame M. K. Čiurlionio dailės muziejuje, kur keliavo per Čiurlionio paveikslų debesis ir patys kūrė savas istorijas, eksperimentuodami, piešdami, klijuodami debesų aplikacijas. Kitame etape jie susipažino su kaligrafija – naudodami kalkę rašė sakinius iš Čiurlionio biografijos, vėliau vaško kreidelėmis atkartojo žymius paveikslus, o visą procesą lydėjo menininko muzika. Paskutiniame etape ketvirtokai lankėsi Fab Lab laboratorijoje, kur kartu su vyresniais moksleiviais kūrė originalius skirtukus. Pasitelkę įvairias technologijas (Inkscape, LightBurn, lazerinį pjovimą bei ploterį), vaikai gamino unikalius, savito dizaino skirtukus. Ši patirtis ne tik ugdė technologinius įgūdžius, bet ir atskleidė, kaip šiuolaikinės technologijos gali susilieti su menu.
  Viso projekto metu vaikus lydėjo smalsumas, kūryba ir džiaugsmas. Mokiniai ne tik gilino žinias apie vieną žymiausių Lietuvos kūrėjų, bet ir patys tapo menininkais bei tyrinėtojais. O jų darbai – piešiniai, mintys, sukurtos aplikacijos ir skirtukai – papuošė mokyklos parodą, kuria grožėjosi visa bendruomenė. 
Šis projektas – puikus pavyzdys, kaip kūrybinė veikla gali įkvėpti, įtraukti ir palikti neišdildomų įspūdžių. 
 

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas