Vilniaus Vladislavo Sirokomlės gimnazija

Atrask savyje poetą

Šių metų lapkričio 12 dieną 7a klasės mokiniai su lietuvių kalbos mokytoja Natalija Kozlovskaja turėjo neįprastą ir įkvepiančią pamoką – edukacinį užsiėmimą „Atrask savyje poetą“ Vinco Mykolaičio-Putino memorialiniame bute-muziejuje. Šios išvykos tikslas buvo ne tik susipažinti su poeto gyvenimu ir kūryba, bet ir ugdyti kūrybiškumą bei gebėjimą interpretuoti poeziją.

Pamokos pradžioje mokiniai apžiūrėjo muziejaus ekspoziciją, susipažino su V. Mykolaičio-Putino asmenybe, jo rankraščių, laiškų ir kitų eksponatų istorija. Po šios įžanginės dalies buvo pristatytas edukacinis užsiėmimas, kuriame dalyviai turėjo galimybę išbandyti savo kūrybines jėgas. Kiekvienam mokiniui buvo išdalinti lapai su eilėraščiais, kuriuose trūko tam tikrų frazių. Užduotis – įrašyti savo sukurtas eilutes ir taip „užpildyti“ poetinį tekstą. Po individualaus darbo buvo skaitomi sukurti  eilėraščiai. Kiekvienas mokinys pristatė savo kūrinį, vėliau buvo lyginamas originalus Vytauto Mačernio eilėraštis ,,Sielos paveikslas“ su mokinių sukurtomis versijomis. Diskusijos metu aptarti skirtumai, kūrybos ypatumai ir meninė raiška skatino mokinius analizuoti poeziją ir vertinti jos grožį. Užsiėmimo pabaigoje vyko refleksija. Mokiniai dalijosi įspūdžiais apie kūrybinį procesą, ką naujo sužinojo apie poetą ir jo kūrybą, diskutavo, kaip tokia veikla skatina kūrybiškumą bei domėjimąsi literatūra. Dauguma pripažino, kad galimybė kurti savo eilėraščius ir lyginti juos su profesionalaus poeto tekstais suteikė naujų įžvalgų.

Ši pamoka kitoje aplinkoje ne tik praplėtė mokinių žinias apie Lietuvos literatūrą, bet ir parodė, kad kūrybiškumą gali atskleisti kiekvienas – tereikia šiek tiek įkvėpimo ir tinkamos aplinkos.Šių metų lapkričio 12 dieną  7a klasės mokiniai su lietuvių kalbos mokytoja Natalija Kozlovskaja turėjo neįprastą ir įkvepiančią pamoką – edukacinį užsiėmimą „Atrask savyje poetą“ Vinco Mykolaičio-Putino memorialiniame bute-muziejuje. Šios išvykos tikslas buvo ne tik susipažinti su poeto gyvenimu ir kūryba, bet ir ugdyti kūrybiškumą bei gebėjimą interpretuoti poeziją.

Pamokos pradžioje mokiniai apžiūrėjo muziejaus ekspoziciją, susipažino su V. Mykolaičio-Putino asmenybe, jo rankraščių, laiškų ir kitų eksponatų istorija. Po šios įžanginės dalies buvo pristatytas edukacinis užsiėmimas, kuriame dalyviai turėjo galimybę išbandyti savo kūrybines jėgas. Kiekvienam mokiniui buvo išdalinti lapai su eilėraščiais, kuriuose trūko tam tikrų frazių. Užduotis – įrašyti savo sukurtas eilutes ir taip „užpildyti“ poetinį tekstą. Po individualaus darbo buvo skaitomi sukurti  eilėraščiai. Kiekvienas mokinys pristatė savo kūrinį, vėliau buvo lyginamas originalus Vytauto Mačernio eilėraštis ,,Sielos paveikslas“ su mokinių sukurtomis versijomis. Diskusijos metu aptarti skirtumai, kūrybos ypatumai ir meninė raiška skatino mokinius analizuoti poeziją ir vertinti jos grožį. Užsiėmimo pabaigoje vyko refleksija. Mokiniai dalijosi įspūdžiais apie kūrybinį procesą, ką naujo sužinojo apie poetą ir jo kūrybą, diskutavo, kaip tokia veikla skatina kūrybiškumą bei domėjimąsi literatūra. Dauguma pripažino, kad galimybė kurti savo eilėraščius ir lyginti juos su profesionalaus poeto tekstais suteikė naujų įžvalgų.

Ši pamoka kitoje aplinkoje ne tik praplėtė mokinių žinias apie Lietuvos literatūrą, bet ir parodė, kad kūrybiškumą gali atskleisti kiekvienas – tereikia šiek tiek įkvėpimo ir tinkamos aplinkos.

Autorius:
7a

Nuotraukos:
7a

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas