11 klasių mokinių integruotas geografijos - dailės projektas „Pažink šiaurės Europos architektūrinius stilius“

Gegužės  17-19 dienomis 11 klasių mokinių grupė vykdydama integruotą geografijos ir dailės projektą „Pažink šiaurės Europos architektūrinius stilius“ vyko į mokomąją pažintinę kelionę į Taliną, Rygą ir Stokholmą. Susipažinkite su kelionės dienoraščiu:

,,Gegužės 17 dieną autobusu pasiekėme Taliną. Estijos sostinė mus pasitiko kiek vėsoku oru, tačiau tai nesutrukdė pasivaikščioti po Talino senamiestį. Grožėjomės miesto  architektūra bei nuo apžvalgos aikštelių atsiveriančiu vaizdu. „Ilgąja koja“ nusileidome nuo Tompea kalvos į Rotušės aikštę. Vakare kelionę autobusu pakeitė kelionė kruiziniu laivu „Baltic Queen“. Daugeliui mūsų tai buvo nauja patirtis. Laimei, nepatyrėme, kas yra audringa jūra, o  linksmai leidome laiką pramogaudami laive, klausėmės gyvos muzikos, stebėjome šou pasirodymus.

Gegužės 18 d. rytą pasiekėme Švediją – Stokholmo uostą ir leidomės į ekskursiją po Šiaurės Venecija vadinamą Skandinavijos miestą. Aplankėme Stokholmo senamiestį, išraižytą siauromis, paslaptingomis gatvelėmis su nedidelėmis aikštėmis. Pažintį su Stokholmu užbaigėme apsilankydami visoje Skandinavijoje populiariausiame ir žymiausiame Vaza muziejuje, kuriame yra eksponuojamas didingas, iš jūros dugno iškeltas XVII a. karališkas karo laivas. Šis laivas jūros dugne išgulėjo net 333 metus. Iš muziejaus grįžome į kruizinį laivą, iš kur vėl galėjome grožėtis Baltijos jūros fiordiniais krantais ir šcherais.

Gegužės 19 d. keliavome į Rygą – Latvijos sostinę. Visi apie ją esame girdėję, gal kas nors jau ir buvo aplankęs, tačiau į Rygą verta grįžti dėl jos senamiesčio. Žavingos siauros gatvelės, įdomūs savo architektūra ir legendomis pastatai,  įspūdingos aikštės laukia smalsuolių. Pamatėme  Rygos pilį, evangelikų liuteronų Domo katedrą, Katedros aikštę, pirklių gildijų pastatus, gynybinės sienos likučius, „Tris brolius“... Čia mūsų laukė tikrai kvapą gniaužiantis nuotykis – pasivaikščiojimas Rygos jūgendo stiliaus senamiesčio gatvėmis. Šio stiliaus pastatų fasadų puošnumu galima grožėtis valandų valandas – maždaug trečdalis miesto centro namų yra šio stiliaus perlai.“

Trijų dienų kelionė nuostabi ir šauni, įdomi ir turininga. Ypatingai prasminga buvo pasikartoti žinias  apie Lietuvos ir Švedijos dinastines jungtis ir prisiminti istorinius bei kultūrinius ryšius. Mokiniai nagrinėjo šiaurės Europos miestų  geografinę padėtį, simbolius,  politinę sistemą,  mokesčius, aptarė įdomiausius faktus, gyvai susipažino su kaimyninių šalių  istoriniais meno stiliais, kuriuos ryškiausiai atspindi architektūra. Vienuoliktokai pasikartojo šių mokslo metų kurso geografijos ir dailės programą gyvai, grįžo kupini įspūdžių, nusiteikę keliauti dar.