Projektas „Augu skaitydamas“

Balandžio-gegužės mėnesiais vyko projektas „Augu skaitydamas“, kurio tikslas - skiepyti meilę knygai, norą ją pažinti, kurti, tyrinėti. Jame dalyvavo 2-4 klasių mokiniai su lietuvių kalbos mokytojomis: Beata Levkevič, Lilija Aleksandrovič, Alia Klimantavičiene, Regina Janč. Projektą vainikavo mokinių kūrybinių darbų paroda.

2a ir 2b klasės mokiniai skaitė Vytauto Tamulaičio ištrauką ,,Mažoji skruzdėlytė Greitutė“. Ši ištrauka mokiniams labai patiko, todėl jie noriai įsitraukė į projektą ,,Augu skaitydamas“. Projektą sudarė 5 etapai: V. Tamulaičio knygos skaitymas ir aptarimas, pasakojimo pagal duotą pradžią kūrimas, pagrindinių veikėjų iliustravimas ir knygos kūrimas. Remdamiesi pateikta pasakojimo pradžia ir patarimais mokiniai kūrė pasakojimą ,,Skruzdžių nuotykis“. Nurašydami pasakojimą mokėsi išlaikyti jo struktūrą ir jį taisyklingai parašyti. Pagal pateiktą pavyzdį mokiniai kūrė knygas: iliustravo viršelį, piešė pasakojimo veikėjus. Vėliau susegė knygos puslapius, priešlapius ir viršelį.

Kiekvienas mokinys pajuto didelę atsakomybę, nes turėjo galimybę būti kiekvienos profesijos atstovo kailyje: ir idėjos autoriumi, ir rašytoju, ir redaktoriumi, ir iliustruotoju. Knygas mokiniai kūrė per lietuvių kalbos pamokas. Darbas buvo įtemptas, intensyvus ir keliantis daugybę emocijų – atradimo džiaugsmą ir sėkmės pojūtį. Mokiniams patiko kūrimo procesas. Todėl jie tikisi, kad ateityje dar nė kartą dalyvaus panašiuose projektuose.

2c klasės mokiniai pagal pateiktus paveikslėlius, planą ir veiksmo žodžius kūrė pasakojimą apie aitvarą ir telefoną. Taip  ir gimė antrokų knygelės, kurias patys iliustravo.

Antrų klasių mokiniams taip patiko šis projektas, kad panorėjo jį tęsti toliau. Todėl antrokai nuėjo į svečius pas pirmų klasių mokinius, skaitė sukurtas knygeles ir inscenizavo pasakojimus. Po to knygeles padovanojo pirmokams, kurie jau pažįsta raides ir moka skaityti.

3a, 3b ir 3c klasių mokiniai skaitė įvairias knygas: „Seklys Noselė“, „Nevalia Bertis“, „Vadovauja pašėlusi auklė“ ir pagal jas kūrė lankstinukus. Pirmiausia reikėjo pasirinkti lankstinuko formą, o po to jame užrašyti knygos autorių, pavadinimą bei nurodyti dailininką.  Dar išvardyti pagrindinius veikėjus bei juos nupiešti. Nepamiršo mokiniai nurodyti veiksmo vietos ir laiko. O galiausiai perrašė iš knygos jiems labiausiai patikusį epizodą,  kurį ir pristatė klasės draugams knygos veikėjo vardu.

4a klasės mokiniai susiskirstė grupelėmis po tris. Išsirinko keletą knygų, pagal kurias kūrė plakatus. Piešė iliustracijas, rašė anotacijas bei pristatė savo plakatus grupėse. Todėl tarp jų buvo ir dailininkų iliustruotojų, ir rašytojų ir pasakotojų.

4b klasės antro pogrupio mokiniai vykdė projektą „Mano mylimiausias perskaityto knygos veikėjas", kurio tikslas skatinti domėtis literatūra, lavinti skaitymo įgūdžius, plėtoti komponavimo, pažinimo, meninę kompetencijas. Iš pradžių vaikai perskaitė bei aptarė Kate DiCamillo knygą „Jei ne Vinis Diksis“, vėliau, išsirikę labiausiai patikusį veikėją, kūrė jo namelį. Dalyvaudami projekte ketvirtokai mokėsi kūrybiškumo bei aprašyti veikėjo išvaizdą, savybes, charakterio bruožus, pagrįsti savo teiginius. Pristatant antrai grupei projektą buvo pasidžiaugta galutiniais rezultatais.

4c klasės mokiniai užpildė picas pagal perskaitytas knygas „Pas mus Amerlyje“, „Ragana Lilė pas piratus“, „Ragana Lilė stebuklų šalyje“, „Ragana Lilė ir keliaujantis per laiką riteris“, „Jei ne Vinis Diksis“ bei paruošė dėžutes, kur įdėjo svarbiausius daiktus, susijusius su skaityta knyga. Per užklasinio skaitymo pamoką pristatė savo dėžučių turinį pasakodami tam tikrus skaitytų knygų epizodus.

Dalyvaudami projekte mokiniai patyrė skaitymo džiaugsmą, stiprino kalbėjimo įgūdžius, kūrybiškumą, mąstymą ir vaizduotę. Tai buvo puiki proga prisiliesti prie knygos, nes knyga ir skaitymas – tai kelias į didesnį ir šviesesnį pasaulį, kupiną ryškiausių spalvų.

Tikimės, kad knyga tapo mokinių drauge. Todėl artėjant vasarai linkime su ja keliauti į svajonių pasaulį.

 

 

 

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos